7.2 C
Brno
Čtvrtek, 2 května, 2024

Patagonia tváří v tvář klimatické krizi

Uhlíková neutralita je cílem, kterého by Evropská unie chtěla dosáhnout do roku 2050.

Uhlíková neutralita znamená optimalizaci procesů tak, aby bylo množství vyprodukovaných emisí skleníkových plynů co nejnižší a nezbytné emise byly kompenzovány zachycováním uhlíku.

Patagonia si dala dosažení uhlíkové neutrality za cíl do roku 2025. To bude vyžadovat propracované strategie, které zahrnují všechny stupně výroby v jednotlivých zemích. Například Patagonia Japan využívá strategii sdílení sluneční energie ke snižování emisí maloobchodních prodejen. Je to jeden z malých příspěvků, který je součástí mnohem většího úsilí společnosti Patagonia o řešení doslova gigantického problému: oděvní průmysl je zodpovědný za cca 10% světových emisí. Naše oděvy se opravdu vysokou mírou podílejí na zhoršování klimatické krize.

Odborníci varují, že pokud nedosáhneme uhlíkové neutrality v nejbližších desetiletích, důsledky oteplení už budou nevratné. Pokud by textilní průmysl pokračoval tak jako dosud, přispěje k tomu, že naše Země se stane neobyvatelnou. Proto se musí změnit. Patagonia už začala.

Kde je to možné, přecházejí na obnovitelné zdroje a investují do jejich rozvoje. To je ta jednodušší část. Náročnější je to s dodavatelským řetězcem – 86 % emisí pochází z výroby materiálů.

Kdo zná produkty Patagonia, ví, že většina z nich je vyrobena ne-li úplně, tak alespoň s vysokým podílem recyklovaných materiálů. Technologicky již dosahují kvality vláken vyrobených z prvotních surovin, takže v každé další kolekci se procento zvyšuje.

Dalším posunem v oblasti materiálů je pěstování bavlny způsobem blízkým přírodě. Za tímto účelem Patagonia vede program ROC – Regenerative Organic Cotton, kterým podporuje farmy při přechodu na organické zemědělství. Cílem je vyloučit fosilní suroviny z výrobního řetězce. Eliminovat vznik odpadu během procesu výroby. Hledat nové metody a vyvíjet technologie. Chránit přírodu a podporovat aktivity směřující ke zvyšování její ochrany.

„Klimatická krize se nám dívá do očí a my s tím musíme něco udělat,“ říká Paul Hendricks, senior manager pro environmentální zodpovědnost v Patagonii.

Můžeme s tím udělat například to, že přehodnotíme svoji spotřebu. Nižší spotřeba = nižší uhlíková stopa. Zodpovědně vyrobený produkt = nižší uhlíková stopa. A ohledně uhlíkové neutrality: Patagonii se už podařilo přivést na svět první uhlíkově neutrální tričko v nové kolekci Responsibili-Tee.

- Komerční sdělení-magazín

Mohlo by vás zajímat

- Komerční sdělení-magazín
- Komerční sdělení-PR články
- Komerční sdělení-magazín

Doporučené články z rubriky

- Komerční sdělení-aktuality