Uhlíková neutralita je cílem, kterého by Evropská unie chtěla dosáhnout do roku 2050.
Uhlíková neutralita znamená optimalizaci procesů tak, aby bylo množství vyprodukovaných emisí skleníkových plynů co nejnižší a nezbytné emise byly kompenzovány zachycováním uhlíku.

Patagonia si dala dosažení uhlíkové neutrality za cíl do roku 2025. To bude vyžadovat propracované strategie, které zahrnují všechny stupně výroby v jednotlivých zemích. Například Patagonia Japan využívá strategii sdílení sluneční energie ke snižování emisí maloobchodních prodejen. Je to jeden z malých příspěvků, který je součástí mnohem většího úsilí společnosti Patagonia o řešení doslova gigantického problému: oděvní průmysl je zodpovědný za cca 10% světových emisí. Naše oděvy se opravdu vysokou mírou podílejí na zhoršování klimatické krize.
Odborníci varují, že pokud nedosáhneme uhlíkové neutrality v nejbližších desetiletích, důsledky oteplení už budou nevratné. Pokud by textilní průmysl pokračoval tak jako dosud, přispěje k tomu, že naše Země se stane neobyvatelnou. Proto se musí změnit. Patagonia už začala.

Kde je to možné, přecházejí na obnovitelné zdroje a investují do jejich rozvoje. To je ta jednodušší část. Náročnější je to s dodavatelským řetězcem – 86 % emisí pochází z výroby materiálů.
Kdo zná produkty Patagonia, ví, že většina z nich je vyrobena ne-li úplně, tak alespoň s vysokým podílem recyklovaných materiálů. Technologicky již dosahují kvality vláken vyrobených z prvotních surovin, takže v každé další kolekci se procento zvyšuje.

Dalším posunem v oblasti materiálů je pěstování bavlny způsobem blízkým přírodě. Za tímto účelem Patagonia vede program ROC – Regenerative Organic Cotton, kterým podporuje farmy při přechodu na organické zemědělství. Cílem je vyloučit fosilní suroviny z výrobního řetězce. Eliminovat vznik odpadu během procesu výroby. Hledat nové metody a vyvíjet technologie. Chránit přírodu a podporovat aktivity směřující ke zvyšování její ochrany.
„Klimatická krize se nám dívá do očí a my s tím musíme něco udělat,“ říká Paul Hendricks, senior manager pro environmentální zodpovědnost v Patagonii.
Můžeme s tím udělat například to, že přehodnotíme svoji spotřebu. Nižší spotřeba = nižší uhlíková stopa. Zodpovědně vyrobený produkt = nižší uhlíková stopa. A ohledně uhlíkové neutrality: Patagonii se už podařilo přivést na svět první uhlíkově neutrální tričko v nové kolekci Responsibili-Tee.
