12.5 C
Brno
Pátek, 7 října, 2022

Snažíte se jíst zdravě, ale věnujete pozornost i pitnému režimu?

Zatímco akce „Suchej únor“ s vynecháním alkoholu je velmi populární, na pitný režim jako celek většina Čechů v zimním období zapomíná. Podle průzkumu*, který pro značku přírodních pramenitých vod Natura uskutečnila agentura Ipsos si téměř 60 % lidí nedává pozor na to, kolik během dne vypije tekutin. Někteří z nich mají pocit, že pijí dostatečně, téměř čtvrtina lidí ale ví, že tekutin přijímá málo, přesto si pitný režim nehlídá. Alespoň dva litry tekutin denně v zimním období vypije jen
40 % respondentů.

Podle lékařů by přitom měl denní příjem vody dosahovat nejméně dva až dva a půl litru dle věku a tělesné hmotnosti jedince. „V teplých letních měsících nás přirozená žízeň nutí pít častěji, sklouznout k nedostatku tekutin je proto paradoxně snazší v zimě. Průzkum ukázal, že téměř 55 % respondentů v zimním období vypije denně jen 1,5 litru tekutin či méně. Každý osmý člověk dokonce nevypije ani litr tekutin za den,“ popisuje Jiří Kolář zodpovědný za značku Natura ve společnosti Coca-Cola ČR/SR.

Pití si lidé hlídají hlavně kvůli zdraví, mezi nápoji vede voda

Více než polovina lidí (konkrétně 53 % všech oslovených), kteří si hlídají pitný režim i v zimě, uvádí jako hlavní motivaci prevenci možných zdravotních problémů. Zhruba 23 % pak dbá na zdravý životní styl celoročně a dostatek tekutin považují za jeho součást. Roli ale hrají i diety, výdej tekutin při sportu či estetická stránka v podobě dostatečné hydratace pleti. Pro 13 % lidí je hlavní motivací k dodržování pitného režimu chuť jejich oblíbeného nápoje.

Často přitom může jít i o chuť vody, která je nejčastějším nápojem v běžném dni pro 60 % respondentů. V případě nejmladší generace ve věku od 18 do 26 let je dokonce voda nejoblíbenější u 70 % dotázaných. Druhou příčku v celkovém žebříčku zaujímají teplé nápoje jako je káva a čaj, jež jsou nejčastější tekutinou pro 16 % lidí, slazené limonády pak tvoří hlavní nápoj pro 14 % osob.

Na podporu pitného režimu přichází Natura s udržitelnou soutěží. Vyhrát můžete Škodu Enyaq iV a další ceny

Dodržování pitného režimu i v zimě se letos Natura, jejíž lahve jsou vyráběny ze 100% recyklovaného PETu, rozhodla podpořit udržitelnou soutěží. Pod každým bílým víčkem vody Natura se skrývá kód, po jehož nahrání na web natura-soutez.cz lze každý den vyhrát jednu z mnoha udržitelných produktů. Mezi denními cenami jsou sportovní batohy z udržitelného materiálu, nákupní tašky z recyklované bavlny, sady s opakovaně použitelnou kovovou slámkou, sportovní lahve či poznámkový blok A5 s tvrdými deskami z recyklovaného PET materiálu. Kromě toho však nabízí soutěž Natura také možnost vyhrát šaty od známé návrhářky Josefíny Bakošové, které jsou vyrobené z udržitelných materiálů. „Dlouhodobě se snažím snížit svůj dopad na životní prostředí skrze udržitelnou módu a ohleduplné chování k přírodě. Mám proto velmi blízko k tomu, co Natura dělá a jsem ráda, že se tato myšlenka může skrze novou soutěž dostat k ještě širšímu okruhu lidí,“ říká Bakošová.

Ohleduplná k životnímu prostředí je i hlavní cena soutěže, kterou je elektromobil Škoda Enyaq iV. Výherce českého vozu s nulovými emisemi bude vybrán na konci soutěže ze všech registrovaných kódů.

*Průzkum byl realizován prostřednictvím IPSOS Instant Research na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů v lednu 2022.

- Komerční sdělení-magazín

Mohlo by vás zajímat

- Komerční sdělení-magazín
- Komerční sdělení-PR články
- Komerční sdělení-magazín

Doporučené články z rubriky

- Komerční sdělení-aktuality